Toyota RAV4, 2019 – roadblog.cz

První generace Toyoty RAV4 se začala vyrábět v roce 1996. Šlo tehdy o malé SUV s délkou jen 3,75 metrů (3 dveřová verze) a nebo 4,16 m u 5-ti dveřové varianty. Toto auto se dělalo do roku 2000 a kromě 3 a 5-ti dveřové verze se prodával i polokabriolet.

Druhá generace se objevila v roce 2001 a oproti svému předchůdci, který měl v nabídce pouze jednu motorizaci si zde zájemci mohli vybrat celkem z 5-ti různých motorů o výkonu od 116 do 160 koní. Tento model se dělal do roku 2005.

Třetí generace se vyráběla v letech 2005-2012 s faceliftem v roce 2010, kdy byl změněn vzhled i nabízené motory. Auto se prodloužilo na 4,6 metrů a v nabídce bylo 11 motorů o výkonech 116 až 272 koňských sil. Některé z motorů byly pouze pro Japonsko, jiné pro Čínu nebo Evropu.

Čtvrtou generaci bylo možné koupit v letech 2012 až 2018. Jednalo se již o moderní a bezpečné auto plné technologii. V současné době (pozn. v roce 2019) je možné toto auto ještě stále koupit i jako nové, čímž získáte skvělé auto za zajímavou doprodejovou cenu cca o 120 tisíc nižší než se aktuální cena poslední 5. generace.

Zatím poslední pátá generace je nyní v prodeji od listopadu 2018. Auto vypadá velice moderně, nabízí celkem 3 motorizace u kterých nechybí ani hybridní verze.

Nejlevnější povinné ručení

Cena

  • 720 tisíc - 1,1 milionu Kč

Rozměry

délka 460 cm
šířka 185 cm
výška 168 cm
objem kufru 580 / 1690 litrů

Motory

  • benzínový 2.0, 173 koní, 4x2, cena od 720 tisíc
  • benzínový 2.0, 173 koní, 4x4, cena od 820 tisíc
  • hybridní 2.5, 218 koní, 4x2, cena od 870 tisíc
  • hybridní 2.5, 222 koní, 4x4, cena od 920 tisíc

Konkurenti

Další automobily z podobné kategorie větších SUV nebo podobné velikosti od ostatních ať už "bežných" nebo "premiovějších" výrobců.

Podobá auta do 700 tisíc Kč
Podobá auta do 1 milionu Kč
Podobá auta nad 1 milion Kč

Kdo auto otestoval

Test tohoto auta natočil Tomáš Dever, provozovatel webu roadblog.cz. Tomáš o sobě tvrdí, že není odborníkem ani novinářem, ale má rád auta, rád je fotí, natáčí a píše o nich. Všechny auta, která se mu podaří získat do testu si natáčí sám, nejčastěji jsou jeho videa přímo "z pohledu řidiče". Každé auto se snaží využít na maximum a jezdit s ním co nejvíce času to jde, aby byl test co nejpodrobnější a nejdůkladnější.

Web roadblog.cz nabízí i možnost, že otestuje i auto kteréhokoliv jeho čtenáře 😉

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Nejlevnější povinné ručení